välkomna..

I denna blogg kommer jag att vara anonym.
Här skriver jag om mina tankar, frustratiner, funderingar m.m. i och kring mitt liv.

Jag har haft en rätt kaotisk uppväxt & liv.
& oftast är mina dagar väldigt jobbiga... jobbiga i psyket men även fysiskt.
Många i min omgivning vet inte så mkt om mitt liv/uppväxt efter som att jag är en rätt positiv tjej utåt som helst inte visar hur saker och ting är. Jag vill dölja...vill inte att någons ska behöva veta eller oroas.

Vissa saker kan vara rätt starka och djupa. Men som sagt. Detta är inte meningen att bli en "offentlig" blogg som någon följer utan ett andrum i min vardag.

Lite kort om mig.


Jag går gymnasiet men har för tillfället tagit en "paus" eftersom jag inte orkar med skola just nu.
Jag går på barn & ungdomspsyk 2 ggr i veckan.
Utåt blir jag oftast tagen som en positiv, glad, snäll tjej som är lätt att tycka om.
Men inåt är det annorlund......
Ofta...varje dag mer eller minde.... kvävs jag av ett mörker....
Jag har varit väldigt självdestruktiv i mitt liv. Som barn var jag utsatt för sexuella övergrepp & en ostadig familj.
En tjej som i dem flesta lägena fick klara saker & ting själv utan någon som fanns där & lyssnade eller stöttade. Det var jag som fick vara den starka & den som skulle orka helatiden.
Men jag försöker... försöker kämpa för att ta mig upp ur detta hål.
Jag är en tjej som VILL mycket & har ett stor intresse för välmåeende. Vilken kanske kan verka konstigt med tanke på mitt självdestruktiva liv.
Jag har inte direkt någon jag kan prata med vilket gör saker svårare & är dels en anledning till denna blogg.
Jag har SVÅRT att öppna mig för nya människor & framför allt att prata om MITT liv.
Jag får öfta höra att jag bryr mig för mycket om andra & tar hand om alla andra mer än vad jag tar hand om mig. Jag vill att alla andra ska mår bra helatiden & har en väldigt stor empati för andra människor!
om det är ngon dröm som står fast inom mig i vått & tort är att kunna hjälpa andra som har det svårt.
Sedan jag var liten har jag alltuid vileat bli någon psykolog av något slag. kunna dela med mig av mina livserfarenheter.

jag hoppas att jag om något kan hjälpa utsatta personer genom min blogg. Man kan säga att jag varit med om det mesta. Undrar ni över något m.m så tveka inte att höra av er. Ni kan kommentera anonymt i min blogg så svarar jag i inlägg.

hej & hå.. detta blev ett lång & kanske svår begripligt inlägg men jag komme ruppdatera här rätt ofta.

TVEKA INTE PÅ ATT HÖRA AV ER. JAG FINNS HÖR OAVSETT PROBLEM, FUNDERINGAR, TIPS & RÅD.. jaa vad som helst.

Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0