sömnlöst..

har ni som jag,, svårt att sova?!..
Jag har mina propavan, men det fungerar inte riktigt..

* försök att inte haka upp dig på tankar kring saker som hänt.
* tänk på morgondagen. Vad ska du göra? Vad kan du göra för att göra dagen til det bästa?
*tänk på något roligt minne med en kompis.

Fokusera på positiva saker... saker du tycker om.
Saker du har att se fram emot tex en kompis du ska träffa, någon semester. eller helt enkelt ett bra tv program som kommer.

Försök oxå att måla upp en bra bild av sovandet.
* Försök tänka att sängen är super skön (jag vet det låter töntigt)
* Fantisera om att du ligger på ett tryggt ställe & är omringad av personer du tkr om!

Det viktiga är att du försker släppa alla bekymmer, målar över dem av andra mer positiva saker!
Komigen vi försöker. Vi ska vara utvilade i morgon.
Saker blir vad du gör dem till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0